дайвінг Філіппіни, дайвинг Филиппины
» Філіппіни 2012 – Мабухай!

Філіппіни 2012 – Мабухай!

Мабухай! По гарячим слідам я пишу про нашу дайвінг – мандрівку на Філіппіни у 2012 році. Філіппіни – це не тільки красива країна, різноманітний сі-фуд та класний ром. Це також суперовий дайвінг!

Після першої мандрівки на Філіппіни у нас виникло враження, що дайвінг там – це суцільне макро с умовами занурення як у басейні, тобто повною відсутністю течій. Отже з мінімальним шансом знайти біг фіш (ВЕЕЕЛИИИКУУУ РИБУ). Але ми помилялися. Дайвінг на Філіппінах дуже різноманітний та завжди додає приємні сюрпризи!

Отже, наші загальні враження – Філіппіни це місце макро дайвінгу, але при бажанні – біг фіш також можна знайти. Підводний світ, природа – дуже красиві, люди – доброзичливі, ром – смачний. Що ще потрібно для гарної відпустки?)

Компанія на цей раз зібралася не мала – 13 людей, двоє недайвери, дехто звик до іншого, нефіліппінського рівня сервісу та готелів. На цю поїздку ми вибрали 3 острова – Негрос (Negros), Бохол (Bohol) та Малапаскуа (Malapaskya), стараючись знайти цікаве для усіх.

дайвінг Філіппіни

На Негросі, через мою неуважність, ми опинилися не у ThalattaResort, а у PalmResort. Він дуже непоганий, але не на самому березі – 50 м до моря, якого не видно за пальмами. І пісок на цій стороні Негроса не кораловий, білосніжний, а темний – вулканічний. Але після першого чек дайву стало зрозуміло, що і у спокійній воді і на чорному піску без коралів є підводне життя. І яке!

Недалеко знаходиться Апо – риф, який нас також приємно дивує. Занурюємось тут декілька днів, не дивлячись на атаку золотих тригерів на наші ласти. Шкода, що це ніхто не сфотографував – як величезний трігер заходить по колу та кусає тебе за ласту. Враження, що тебе штовхає хтось з дайверів! Ну не сподобалися їм Маресовські ласти)))
І все ж таки Апо – риф красивий.

дайвінг Філіппіни          дайвінг Філіппіни

Поруч знаходиться магічне дайвінг місце – Ослоб, де можна зануритися з китовими акулами. Звичайно, ми їдемо на розвідку у це місце, дуже сподіваючись побачити китових. І не даремно!!!…

дайвінг Філіппіни Ослоб     дайвінг Філіппіни Ослоб     дайвінг Філіппіни Ослоб

Не дивлячись на непорозуміння з готелем, дайвінг на Негросі на не розчарував. І Ослоб з його магічним шоу китових акул, і Апо з його кораловими садами, і занурення на хоум рифі Thalatta с великими полюючими крилатками та спокійно сидячими на автомобільних скатах фрогами – вони усі були цікаві. Та й знайомство усієї компанії з філіппінським ромом пройшло добре – рому “залік”, Мабухай.

А екскурсія на Шоколадні холми, подорож до трасієрів, майбутні занурення на локалах з фрогами, восьминогами та баракудами на острові Балікасаг, перші мандаринки на найті – усе це гріє душу і нам добре!

дайвінг Філіппіни          дайвінг Філіппіни

Швидко пройшли перші дні та дайвінг на Негросі і от ми перебираємося на Алона Біч, один з самих відомих пляжів Бохола. Ми пірнали на Алоні не один раз, але кожен дайв – це підводний сюрприз. І дуже приємний!

Непомітно закінчується і друга частина мандрівки, частина наших летить додому, частина залишається на Алоні засмагати та купатися, а більшість іде на  дайвінг на острів Малапаскуа. Відвідати Філіппіни та не зануритись там ми не змогли. Малапаскуа – один з моїх Філіппінських “топів”. Дорога до нього не проста – паром, мікроавтобус, човен – і ось ми на місці. Усі у збудженому настрої – завтра розпочинаємо з трешерів!

Підйом о 4:30 (і так усі дні заради зустрічі з акулами – лисицями). О пів шостої ми вже у воді… Не дійшовши до глибини у 15 метрів – вже бачимо повільно кружляючих чудових риб. І не на межі видимості, як минулого року, а поруч. Вони нікуди не спішать, приходять та відходять… Немає слів, щоби описати наші почуття!!!

дайвінг Філіппіни Малапаскуа     дайвінг Філіппіни Малапаскуа     дайвінг Філіппіни Малапаскуа

На боті – хто мовчить, хто кричить від переповнюучих емоцій… Навіть на запитання – ОК? – не всі у стані відповісти… Знімки та відео не вийшли художніми – було мало світла, вимушені були піднімати ISO… Але це НАШІ кадри, МИ ЦЕ БАЧИЛИ!!!… Риба, яка живе на глибині 300-400 метрів!!! СВОЇМИ ОЧИМА!!! Немає слів…

Вдень йдемо на острів Гато. Красиві корали, різні голожаберніки, каракатиці, тунель під островом з акулячою печерою, де плаває білопіра акула. От такий там дайвінг, Філіппіни дуже різноманітні.
І на закуску – найт. Найти на Малапаскуа завжди однакові. Пів години дивимось за мандаринками, яких дуже багато (а при достатній вдачі – шоу “mandarin – love”) і потім пів години величезних морських коників, крабів, креветок та інших підводних створінь. Повний релакс та маса позитивних емоцій. Ні, не так – маса просто офігених ПОЗИТИВНИХ ЕМОЦІЙ!!!

дайвінг Філіппіни      дайвінг Філіппіни     дайвінг Філіппіни

На вечерю ми знайшли біля готелю барбекю – ресторан зі шведським столом за 7 доларів. Багато риби, кальмарів, свинина на грілі та безліч закусок та закусочок задовільнили усіх. Тут ми і вечеряли тут кожен раз.
Наступний дайвінг день також розпочався з трешерів та закінчився мандаринками, а у середині ми поплили на райській острів Каллангаман. Було хмарно – білосніжний пісок та лазурна вода були не такими Баунті, як рік тому, та й багато місцевих приїхали провести вихідний у Раю. Вони роздивлялися нас як якихось екзотичних істот, деякі просили сфотографуватися з ними та їх дружинами. Ніхто до цього не просив мене сфотографуватися з його дружиною просто на пам’ять! Філіппіни… Екзотика…

Два чудових філіппінських дайви та барбекю між ними задовільнили нашу компанію. На найті Різа (наш гід) підклала на дно резинового геккона. Ми з Мішею довго його вивчали, поки він не забрався назад до кишені бсд господаря. Вдалий жарт, посміялися! Добре, що ми ще не почали його фотографувати. От було б соромно)))
Крайній дайверський день був короткий, треба опріснити / просушити снарягу. Світанок з трешерами, і цей раз був самим-самим  – акули підходили впритул, їх було багато, вони майже зазирали у маску! Це шоу точно ніколи не забудеться….

дайвінг Філіппіни Малапаскуа          дайвінг Філіппіни Малапаскуа

І ще дайв на North—point з поганим прозраком у 5-7 метрів, але величезним чорним фрогом, сидячим на галявині з голожаберами, крабами та батфішами. Уся підводна компанія прийшла з нами попрощатись 🙂

Прогулянка по острову, сувеніри, вечеря – і о 6 ранку наступного дня – човном, авто та літаками починається наш шлях додому. Дякуємо, вам за дайвінг, Філіппіни. За те, що ви показали нам ще декілька невідомих своїх граней, таких багатих та цікавих, таких різноманітних та непередбачуваних. І ми відлітаємо додому з бажанням знову побачити китових та мандаринок, акул-лисиць та фрог-фішей, а може, й піти на невелике міні – сафарі у місця, куди і місцеві рибалки не запливають… Але це буде вже зовсім інша історія, зовсім інша мандрівка! МАБУХАЙ!!!